Algemene Voorwaarden Foodticket
Versie 3.0 | 17-11-2025
Definitie van voorwaarden
Deze algemene voorwaarden (de "Voorwaarden") zijn van toepassing op het gebruik van diensten die worden aangeboden door Foodticket B.V., geregistreerd in Nederland, met KvK-nummer 60118741, met statutaire zetel aan de Baanbergenweg 50, 1271 TW Huizen, Nederland ("Foodticket") en die worden gebruikt door de restaurantpartner van Foodticket (het "Restaurant") op haar adres (de "Locatie") ten behoeve van haar klanten (de "Eindgebruikers"). De Voorwaarden vormen een integraal onderdeel van de overeenkomst betreffende de levering van diensten door Foodticket aan het Restaurant (de "Overeenkomst").
Bij het sluiten van de Overeenkomst gaat het Restaurant akkoord met de wekelijkse commissiestructuur met wekelijkse afrekening per Locatie. Wanneer een Restaurant Locatie van niveau verandert binnen de overeengekomen commissiestructuur, geldt de wijziging alleen voor die specifieke Locatie. Bij het ondertekenen van de Overeenkomst kan het Restaurant verplicht worden gesteld om Foodticket mede-eigenaar te maken van het Google My Business-account van het Restaurant, zodat de dienst beschikbaar is voor de Eindgebruiker. Als het Restaurant dit niet doet, kan de Overeenkomst worden beëindigd op grond van artikel 14.
De Overeenkomst verleent het Restaurant een persoonlijk, beperkt, niet-exclusief, tijdelijk en niet-overdraagbaar recht om de software en het online bestelsysteem van Foodticket, en/of het faciliteren van betalingsoplossingen voor fysieke (kaart-aanwezige) verkopen (gezamenlijk de "Dienst"), te gebruiken. Foodticket behoudt het volledige eigendom en de volledige controle zonder enige beperking.
Het recht om de Dienst te gebruiken houdt in dat het Restaurant in geen geval:
Het gebruiksrecht omvat ook het recht van het Restaurant om gegevens over Eindgebruikers te gebruiken, uitsluitend voor de doeleinden die nader worden gespecificeerd onder artikel 17 hieronder.
Het Restaurant is verantwoordelijk voor de activiteiten die via het account van het Restaurant worden uitgevoerd. Het Restaurant moet zijn accountgegevens beschermen, met inbegrip van maar niet beperkt tot zijn gebruikersnaam en wachtwoord. Het Restaurant mag zijn account niet uitlenen of op enige andere wijze derden toegang verlenen tot de Dienst.
Het Restaurant is verplicht om Foodticket op de hoogte te stellen van alle wijzigingen in het management (nieuwe eigenaar, nieuwe manager), contactgegevens (telefoonnummer, e-mail), accountgegevens (bankrekening), restaurant set-up (menu en prijzen, openingstijden, administratiekosten), en van aanbiedingen die Foodticket kunnen beletten om zowel het Restaurant als de Eindgebruiker een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening te bieden.
In aanvulling op en niettegenstaande andersluidende bepalingen in deze Overeenkomst, vrijwaart het Restaurant Foodticket voor alle verliezen, kosten en vergoedingen die Foodticket direct of indirect lijdt als gevolg van het nalaten van het Restaurant om Foodticket schriftelijk op de hoogte te stellen van wijzigingen in het management (nieuwe eigenaar, nieuwe manager), contactgegevens (telefoonnummer, e-mail), accountgegevens (bankrekening), restaurant set-up (menu en prijzen, openingstijden, transactiekosten, logo en naam), etc., met een redelijke schriftelijke kennisgeving van ten minste 10 dagen voordat dergelijke wijzigingen van kracht worden.
Facturen met betrekking tot de Overeenkomst worden wekelijks of maandelijks opgemaakt, op basis van de inkomsten van het Restaurant die via Foodticket zijn gegenereerd (inclusief vergoedingen voor het verwerken van contante betalingen en kaartbetalingen en eventuele abonnementskosten) tijdens de voorgaande week of maand, zoals van toepassing. De overeengekomen betaling wordt (via een externe betalingsprovider) in mindering gebracht op de inkomsten van het Restaurant voordat de resterende inkomsten aan het Restaurant worden uitbetaald overeenkomstig artikel 4. Abonnementen die bij Foodticket worden afgesloten voor producten of functionaliteiten worden vermeld tegen een dag- of maandprijs, maar kunnen wekelijks of maandelijks proportioneel per factuur worden gefactureerd.
Wanneer een bestelling is geplaatst met een elektronische betaalkaart, moet het Restaurant bij levering van de bestelling documentatie opvragen bij de Eindgebruiker om te controleren of de betaalkaart die is gebruikt om de bestelling te voltooien, eigendom is van de Eindgebruiker en om te verifiëren dat de elektronische betaalkaart overeenkomt met de gegevens op het bestelbewijs. Als de identiteit van de Eindgebruiker niet wordt geverifieerd, kan dit ertoe leiden dat de bank die de transactie heeft uitgevoerd de door Foodticket gefaciliteerde transacties terugboekt. Het Restaurant is verantwoordelijk voor het documenteren dat het Restaurant de identiteit van elke Eindgebruiker voldoende heeft gecontroleerd om de Eindgebruiker te kunnen identificeren, inclusief dat een terugboeking niet had kunnen worden voorkomen als het Restaurant anders had gehandeld.
Terugboekingen: Niettegenstaande het bovenstaande zal het Restaurant, wanneer een elektronische betaalkaartbestelling om welke reden dan ook door toedoen van het Restaurant wordt teruggeboekt (bijvoorbeeld omdat het Restaurant heeft nagelaten de identiteit van de Eindgebruiker te verifiëren of in geval van een terugboeking vanwege een geannuleerde of verkeerd geleverde bestelling), Foodticket vrijwaren voor 100% van het teruggeboekte bedrag plus de terugboekingskosten en eventuele andere kosten. Het bedrag wordt (via een externe betalingsprovider en/of andere relevante externe leverancier) in mindering gebracht op en dus verrekend met de inkomsten van het Restaurant, voordat de resterende inkomsten aan het Restaurant worden uitbetaald op grond van artikel 4. Als het bedrag niet wordt verrekend met de onbetaalde inkomsten van het Restaurant, kan Foodticket het bedrag in plaats daarvan handmatig verrekenen op een van de volgende facturen.
Voor alle transacties worden administratiekosten per transactie in rekening gebracht, waarvan het Restaurant regelmatig op de hoogte wordt gesteld. De administratiekosten dekken de gemiddelde kosten van Foodticket voor het verwerken van de transactie. Het bedrag is voor rekening van de klanten van het Restaurant en wordt per geplaatste bestelling in rekening gebracht.
Om de doelstelling van Foodticket te bereiken, namelijk bijdragen aan het feit dat de Eindgebruikers de beste dienstverlening op de markt krijgen wanneer zij bestellingen plaatsen bij het Restaurant, biedt Foodticket aan om de bezorging van de bestellingen van het Restaurant die via de platformoplossing van Foodticket zijn geplaatst, te faciliteren. Dienovereenkomstig mag het Restaurant gebruikmaken van de bezorgpartner met wie Foodticket specifiek een overeenkomst heeft gesloten, maar heeft het restaurant daarop geen afdwingbaar recht. Als het Restaurant gebruik wil maken van deze bezorgfaciliteit en Foodticket het verzoek van het Restaurant om hiervan gebruik te maken goedkeurt, moet dit in de Overeenkomst worden vermeld. Voor alle duidelijkheid wordt opgemerkt dat Foodticket uitsluitend optreedt als tussenpersoon tussen het Restaurant en de door Foodticket gekozen bezorgpartner en dat alle zaken met betrekking tot de bezorging aan de klanten van het Restaurant, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, voorwaarden met betrekking tot betalings- en bezorgverplichtingen, vaststelling van de vergoeding, wanprestatie, etc., niet onder de verantwoordelijkheid van Foodticket vallen.
Alle communicatie met betrekking tot de levering moet rechtstreeks tussen het Restaurant en de bezorgpartner plaatsvinden. Foodticket is in geen geval aansprakelijk voor schade of anderszins aansprakelijk of verantwoordelijk voor zaken die verband houden met de dienstverlening van de bezorgpartner of met vorderingen van het Restaurant betreffende de bezorging, en elke vordering die het Restaurant mogelijk heeft in verband met de dienstverlening van de bezorgpartner dient door het Restaurant rechtstreeks jegens de bezorgpartner te worden ingesteld en valt niet onder de verantwoordelijkheid van Foodticket.
Afwikkeling met de bezorgpartner: De externe betalingsprovider van Foodticket ontvangt de totale betaling van de klant van het Restaurant (inclusief bezorging), zie artikel 2, waarna deze het bedrag verdeelt over het Restaurant en de bezorgpartner, rekening houdend met de tussen het Restaurant en de bezorgpartner overeengekomen vergoeding en in overeenstemming met artikel 4. De vergoeding van de bezorgpartner wordt uitsluitend bepaald door het Restaurant, rekening houdend met de afstand in kilometers die in verband met de bezorging is afgelegd of enige andere overeenkomst die tussen het Restaurant en de bezorgpartner is gesloten. Foodticket heeft geen invloed op de prijsstelling en Foodticket brengt geen kosten in rekening in verband met de bezorgfaciliteit van Foodticket. Als het Restaurant niet langer gebruik wil maken van de bezorgpartner waarmee Foodticket contact heeft gelegd, moet het Restaurant de bezorgpartner hiervan schriftelijk op de hoogte stellen en tegelijkertijd Foodticket hiervan in kennis stellen. Een wens van het Restaurant om niet langer gebruik te maken van de bezorgpartner heeft verder geen invloed op de bepalingen van de Overeenkomst en leidt niet automatisch tot beëindiging van de Overeenkomst.
Het Restaurant ontvangt automatisch en regelmatig betalingen voor transacties die via de Dienst zijn uitgevoerd. Het minimumbedrag voor een uitbetaling is 40 euro, tenzij anders vermeld in de hoofdtekst van de Overeenkomst. Dit betekent dat als de wekelijkse omzet van het Restaurant (hetzij via onlineverkoop, hetzij via fysieke kaartverkoop) lager is dan het minimumbedrag voor een uitbetaling, het bedrag wordt ingehouden en aan het Restaurant wordt uitbetaald wanneer de omzet van het betreffende Restaurant op een later tijdstip het minimumbedrag voor een uitbetaling bereikt. De omzet wordt overgemaakt naar het rekeningnummer of de creditcard die in de Overeenkomst is vermeld. Wekelijkse of maandelijkse betaling is standaard, maar het Restaurant kan ervoor kiezen om dagelijkse betaling te selecteren/aan te kopen (berekend op basis van de reguliere werkdagen van de bank die de betaling uitvoert). Aan de betalingsmethode kunnen kosten verbonden zijn voor het Restaurant.
Het Restaurant moet Foodticket onmiddellijk schriftelijk op de hoogte stellen van elke wijziging in de rekeninggegevens en alle andere betalingsgegevens met betrekking tot de bank van het Restaurant. Als het Restaurant de Overeenkomst namens meerdere Locaties ondertekent, zie artikel 8 (bedrijfsketen/franchise), zal het Restaurant dat de Overeenkomst heeft ondertekend alle inkomsten voor alle Locaties ontvangen op de in het de Overeenkomst vermelde bankrekening, tenzij de partijen uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen dat alle of een deel van de inkomsten zullen worden betaald op door het Restaurant opgegeven bankrekeningen voor de afzonderlijke Locaties en op voorwaarde dat het Restaurant deze rekeningnummers en andere betalingsgegevens met betrekking tot de bank(en) van het Restaurant en zijn Locaties verstrekt.
Het Restaurant is ervoor verantwoordelijk dat de informatie over de betreffende bankrekening(en) en alle andere betalingsgegevens actueel en correct zijn en dat wijzigingen schriftelijk aan Foodticket worden meegedeeld voordat deze wijzigingen worden doorgevoerd, en wel met een redelijke schriftelijke kennisgeving van ten minste 10 dagen voordat deze wijzigingen van kracht worden.
Niettegenstaande enige andere bepaling in de Voorwaarden, vrijwaart het Restaurant Foodticket voor alle verliezen, kosten en vergoedingen die Foodticket direct of indirect lijdt als gevolg van het feit dat het Restaurant niet tijdig de juiste en actuele bankrekeningnummers en andere betalingsgegevens met betrekking tot het Restaurant en zijn Locaties verstrekt.
Foodticket kan namens het Restaurant marketingactiviteiten uitvoeren. Indien het Restaurant hiervan wil worden vrijgesteld, dient Foodticket hiervan op de hoogte te worden gesteld. Het Restaurant is verplicht om de verkoop via Foodticket proactief en effectief te promoten. Dergelijke activiteiten omvatten marketing- en promotiemethoden die door Foodticket worden voorgesteld om de verkoop via de Dienst te verhogen. Het Restaurant is ervoor verantwoordelijk dat dergelijke marketing in alle opzichten voldoet aan de geldende wetgeving.
Foodticket is niet verplicht om verbeteringen, ontwikkelingen en/of onderhoud aan de Dienst, met inbegrip van de gebruikersapplicatie en de bedrijfsapplicatie, uit te voeren en/of te implementeren. Het Restaurant erkent en stemt ermee in dat het de exclusieve verantwoordelijkheid van het Restaurant is om de inhoud van de Dienst te onderzoeken en te beoordelen om ervoor te zorgen dat de Dienst (i) werkt en functioneert op de IT-systemen van het Restaurant, waaronder de hardware en software van het Restaurant, en (ii) toegankelijk is voor en gebruikt kan worden door het Restaurant en de Eindgebruikers van het Restaurant zonder enig risico op schade aan de IT-systemen, het bedrijf of de bedrijfsvoering van het Restaurant.
De Dienst is ontwikkeld voor iOS- en Android-apparaten en aangeschaft voor de website van het Restaurant. Potentiële Eindgebruikers kunnen de gebruikers- en bedrijfsapplicaties gedurende de looptijd van de Overeenkomst gratis downloaden.
Foodticket kan ervoor kiezen, maar is niet verplicht, om upgrades, patches, correcties en dergelijke beschikbaar te stellen. Na kennisgeving door Foodticket per e-mail of via de website www.foodticket.nl is het Restaurant verplicht om dergelijke upgrades, patches, correcties en dergelijke die Foodticket beschikbaar stelt, te implementeren en te gebruiken.
Beveiligingspatches
Het Restaurant is ervoor verantwoordelijk dat er ten minste eenmaal per jaar beveiligingspatches worden geïnstalleerd op de hardware die voor de Dienst wordt gebruikt. Foodticket behoudt zich ook het recht voor om het Restaurant te verzoeken om aanvullende beveiligingspatches door te voeren in geval van kritieke kwetsbaarheden, door het Restaurant hiervan 1 (één) maand van tevoren op de hoogte te stellen. Als het Restaurant nalaat om dergelijke beveiligingspatches door te voeren op verzoek van Foodticket, heeft Foodticket het recht om de Dienst met onmiddellijke ingang op te schorten, zonder verdere verplichtingen jegens het Restaurant.
Als Foodticket hardware ter beschikking stelt aan het Restaurant als onderdeel van de Overeenkomst, zijn de bepalingen van dit artikel van toepassing.
Het volgende is van toepassing op de verkoop of lease van hardware:
Ongeacht of het gaat om de verkoop of lease van hardware, is Foodticket verantwoordelijk voor het repareren of vervangen van hardware binnen de eerste 6 maanden na levering als deze hardware aanzienlijke defecten vertoont die het voor het Restaurant onbruikbaar maken en die niet zijn veroorzaakt door het gebruik of de behandeling van de hardware door het Restaurant. Foodticket wijst elke andere garantie, expliciet, impliciet of wettelijk, af voor zover wettelijk toegestaan. Foodticket is in geen geval aansprakelijk of verantwoordelijk voor defecten die het gevolg zijn van normale slijtage of het gebruik of misbruik van de hardware door het Restaurant, anders dan zoals beschreven in de gebruikershandleidingen, instructies of wat anderszins algemeen wordt aangenomen op basis van het normale gebruiksdoel van de hardware.
Foodticket heeft het recht om kosten in rekening te brengen voor de service en het datagebruik in hardware die is uitgerust met een simkaart of eSIM, ongeacht of deze hardware eigendom is of wordt geleased. De betaling dekt de service en het datagebruik dat plaatsvindt in verband met het gebruik van de hardware.
Lease van hardware
Geleasede hardware wordt ter beschikking gesteld voor de duur van de Overeenkomst, op voorwaarde dat het Restaurant de in de Overeenkomst gespecificeerde abonnementsprijs op tijd betaalt. Het eigendom blijft te allen tijde bij Foodticket berusten.
Als de hardware verloren gaat, gestolen wordt, beschadigd raakt of gemodificeerd wordt als gevolg van een fout of nalatigheid van het Restaurant of zijn gebruikers, is het Restaurant aansprakelijk voor alle kosten van reparatie of vervanging van de hardware, naar keuze van Foodticket.
Het Restaurant moet de geleasede hardware binnen 30 dagen na beëindiging van de Overeenkomst op eigen kosten en risico terugsturen naar Foodticket op het opgegeven adres. De hardware moet in redelijke staat worden teruggestuurd, met uitzondering van normale slijtage tijdens de periode waarin het Restaurant over de hardware heeft beschikt. Als de hardware in een slechtere staat van onderhoud wordt teruggestuurd dan redelijk is, heeft Foodticket het recht om een evenredige vergoeding in rekening te brengen die gelijk is aan wat nodig is om de hardware in een redelijke staat van onderhoud te brengen. Als de hardware niet tijdig op het opgegeven adres wordt teruggestuurd, heeft Foodticket het recht om een vergoeding in rekening te brengen die gelijk is aan de vervangingskosten van de hardware op dat moment.
Verkoop van hardware
Wanneer hardware wordt verkocht, verkrijgt het Restaurant het volledige eigendom zodra de volledige betaling voor de hardware is voldaan.
Eigendomsvoorbehoud
Niettegenstaande het bovenstaande blijft de eigendom van alle hardware die Foodticket aan het Restaurant ter beschikking heeft gesteld, bij Foodticket totdat de volledige en definitieve betaling voor de hardware heeft plaatsgevonden. De hardware is te allen tijde identificeerbaar aan de hand van een uniek identificatienummer of serienummer, en het Restaurant zal er te allen tijde voor zorgdragen dat de hardware als eigendom van Foodticket herkenbaar is. Bijgevolg blijft de geleverde hardware onder eigendomsvoorbehoud totdat de definitieve betaling is voldaan en kan Foodticket, indien het Restaurant een van zijn verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst niet nakomt of de Overeenkomst wordt beëindigd, de hardware terugvorderen of verwijderen (waarbij de kosten voor rekening van het Restaurant komen).
Als een Restaurant meerdere Locaties heeft, is een Restaurant verplicht om Foodticket voldoende informatie over elke Locatie te verstrekken. Deze informatie omvat: informatie over het Restaurant, het menu en speciale aanbiedingen, de omzet per Locatie en alle andere informatie die Foodticket nodig acht en opvraagt. De verkoopvertegenwoordiger zal een digitale bijlage verstrekken. Bovendien is het Restaurant verplicht om de overeengekomen commissiestructuur voor elke Locatie te betalen.
De Overeenkomst is geldig en treedt in werking op de datum van ondertekening door de partijen. Tenzij anders vermeld bij het sluiten van de Overeenkomst, heeft de Overeenkomst een initiële minimale looptijd van 12 maanden na de datum van ondertekening. Elke partij kan de Overeenkomst te allen tijde beëindigen door middel van een schriftelijke opzegging tegen het einde van een kalendermaand, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 (één) maand. Bij elke beëindiging door het Restaurant tijdens de initiële minimale looptijd is het Restaurant een vergoeding voor vroegtijdige beëindiging verschuldigd ter hoogte van (a) de maandelijkse gemiddelde commissie die Foodticket in rekening brengt voor de periode tot aan de beëindiging, vermenigvuldigd met het aantal resterende maanden van de initiële minimale periode; of (b) EUR 3.500,00 (ter dekking van de initiële kosten van Foodticket voor het aangaan van de overeenkomst, het aanmaken van accounts, etc.), welk bedrag hoger is.
Foodticket zal de toegang van het Restaurant tot de Dienst bij beëindiging van de Overeenkomst stopzetten, met inachtneming van de onderstaande bepalingen inzake het overgangsproces. Door Foodticket aangemaakte domeinen en sociale media accounts (SoMe) worden door Foodticket beëindigd en moeten vervolgens door het Restaurant rechtstreeks bij de individuele providers worden teruggekocht als het Restaurant deze wil behouden. Het Restaurant dient alle openstaande bedragen uiterlijk 30 dagen na ontvangst van de opzeggingsbrief aan Foodticket te betalen, ongeacht de reden voor de beëindiging.
Overgangsproces
Bij beëindiging van de Overeenkomst of het verstrijken van de opzegtermijn kan het Restaurant Foodticket meedelen dat het Restaurant (a) wil overstappen naar een andere aanbieder; (b) wil migreren naar zijn eigen lokale IT-infrastructuur; en/of (c) zijn gegevens wil laten verwijderen. Bij beëindiging van de Overeenkomst – en gedurende een overgangsperiode van 30 dagen na het verstrijken van de opzegtermijn (of een andere periode die afzonderlijk tussen de partijen is overeengekomen) – kan het Restaurant zijn gegevens laten exporteren naar een andere aanbieder of naar de eigen IT-infrastructuur van het Restaurant. Op verzoek kan de overgangsperiode eenmaal worden verlengd met een periode die nodig wordt geacht om de belangen van het Restaurant te waarborgen. De overdraagbare gegevens van het Restaurant blijven nog gedurende een extra periode van 30 dagen na afloop van de overgangsperiode (ongeacht eventuele verlenging daarvan) beschikbaar voor opvraging.
Indien een van beide partijen haar recht uitoefent om de Overeenkomst te beëindigen wegens een wezenlijke tekortkoming van de andere partij of anderszins om een in de Overeenkomst genoemde reden, gaat de overgangsperiode van 30 dagen in op het moment dat de andere partij de opzegging ontvangt. Het Restaurant mag tot het einde van de overgangsperiode gebruik blijven maken van de Dienst, maar alleen voor zover dat nodig is om de overgang te voltooien.
Na het verstrijken van de hierboven genoemde aanvullende periode zal Foodticket alle exporteerbare gegevens van het Restaurant verwijderen, voor zover Foodticket geen eigendom of rechten op die gegevens behoudt (zie artikel 11 over intellectuele eigendomsrechten) en geen wetgeving vereist dat de gegevens worden opgeslagen, in welk geval Foodticket het Restaurant op de hoogte zal stellen van dergelijke wetgeving.
Overdraagbare gegevens bij beëindiging
De gegevenscategorieën die tijdens de overgangsperiode in verband met de beëindiging van de Overeenkomst kunnen worden overgedragen, omvatten het volgende:
Geen gegevens die onder het intellectuele eigendomsrecht van Foodticket vallen, zoals hieronder vermeld, zijn overdraagbaar.
Overgangsondersteuning
Op verzoek bij beëindiging van de Overeenkomst zal Foodticket het Restaurant of een door het Restaurant goedgekeurde derde partij helpen bij de overdracht van de gegevens van het Restaurant. De hulp van Foodticket bij een dergelijke overdracht van gegevens is niet onderworpen aan een afzonderlijke betaling, hoewel Foodticket zich het recht voorbehoudt om een afzonderlijke betaling te vragen voor eventuele aanvullende diensten die door het Restaurant worden gevraagd buiten de overdracht van de gegevens van het Restaurant in verband met de beëindiging van de Overeenkomst
De Overeenkomst wordt als definitief beëindigd beschouwd en het Restaurant wordt hiervan op de hoogte gesteld wanneer de overgang met succes is voltooid. Indien het Restaurant niet wenst dat zijn gegevens worden overgedragen of verplaatst, maar in plaats daarvan wenst dat zijn gegevens bij beëindiging van de Overeenkomst worden verwijderd, wordt de Overeenkomst als definitief beëindigd beschouwd bij het verstrijken van de hierboven vermelde opzegtermijn van het Restaurant.
Foodticket aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor de juistheid, wettigheid, gegrondheid, etc., van de informatie, het materiaal, de gegevens en/of diensten die door het Restaurant beschikbaar worden gesteld bij het gebruik van de Dienst, of voor eventuele fouten, typefouten, etc., die kunnen voorkomen in de informatie van het Restaurant die beschikbaar wordt gesteld aan Eindgebruikers in de Dienst of in Producten van Derden. Het Restaurant vrijwaart Foodticket voor alle vorderingen van derden met betrekking tot informatie, materiaal, gegevens en/of diensten die via de Dienst beschikbaar worden gesteld en die inbreuk maken op de rechten van derden en/of niet in overeenstemming zijn met de op dat moment geldende wetgeving en/of schade en/of kosten voor derden hebben veroorzaakt.
Foodticket wijst elke aansprakelijkheid af voor indirecte of gevolgschade, met inbegrip van winstderving, verlies van gegevens of verlies van goodwill, die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van de Overeenkomst en/of het gebruik van de Dienst of de inhoud ervan. Hetzelfde geldt voor indirecte schade die voortvloeit uit het niet beschikbaar zijn van de Dienst voor het Restaurant, de Eindgebruiker of derden.
Bovendien, en niettegenstaande enige andersluidende bepaling, is Foodticket uitsluitend aansprakelijk en verantwoordelijk voor het eigen handelen van Foodticket betreffende de Dienst; daarom is Foodticket in geen geval aansprakelijk voor gebreken, vertragingen, niet-nakoming van haar verplichtingen of voor enige andere aangelegenheid voor zover deze geheel of gedeeltelijk worden veroorzaakt door bijvoorbeeld (i) nalatigheid van of schending van verplichtingen door het Restaurant; (ii) elke omstandigheid met betrekking tot onderaannemers van het Restaurant of andere derde partijen die verbonden zijn met het Restaurant; (iii) elke omstandigheid met betrekking tot de Eindgebruiker, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, het niet afhalen en/of betalen van voltooide bestellingen door de Eindgebruiker; en/of (iv) incidentele gebeurtenissen waarvoor Foodticket niet het risico draagt. Het is aan het Restaurant om te bewijzen dat een vordering niet geheel of gedeeltelijk is gebaseerd op een of meer van de bovenstaande situaties.
De totale aansprakelijkheid van Foodticket voor enige vordering uit hoofde van de Overeenkomst is beperkt tot een totaalbedrag dat gelijk is aan de totale abonnementsprijs die door het Restaurant is betaald in het kalenderjaar waarin de vordering is ontstaan, en deze beperking geldt voor alle vorderingen tot schadevergoeding die in dat kalenderjaar in totaal zijn ontstaan.
Het Restaurant is aansprakelijk en verantwoordelijk voor elk gebruik van de Dienst, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, het gebruik van de Dienst door het Restaurant jegens derden. Het Restaurant is verantwoordelijk voor het naleven van alle wetgeving bij het gebruik van de Dienst, ook in gevallen waarin het Restaurant de Dienst buiten zijn eigen land gebruikt. Indien het Restaurant zich niet houdt aan de voorwaarden van de Overeenkomst, vrijwaart het Restaurant Foodticket door het accepteren van de Diensten volledig voor alle claims die als gevolg daarvan tegen Foodticket kunnen worden ingesteld.
Niettegenstaande andersluidende bepalingen zijn de beperkingen van aansprakelijkheid niet van toepassing voor zover de vordering is veroorzaakt door grove nalatigheid of opzettelijk wangedrag van een van beide partijen, of, in termen van productaansprakelijkheid, voor zover een dergelijke aansprakelijkheid niet kan worden beperkt of uitgesloten op grond van dwingend recht.
Producten van Derden
Foodticket kan software of hardware gebruiken die is geïntegreerd met en/of beschikbaar wordt gesteld door derden ("Producten van Derden") in verband met de levering van de Dienst of andere diensten die bij Foodticket zijn aangeschaft. Het Restaurant erkent en aanvaardt dat het gebruik van dergelijke Producten van Derden speciale voorwaarden met zich mee kan brengen die van toepassing zijn naast de Overeenkomst, waaronder bijvoorbeeld aanvullende verplichtingen en/of disclaimers ("Voorwaarden van Derden"). Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer Foodticket gebruikmaakt van externe betalingsdienstaanbieders of andere aanbieders van soortgelijke diensten met betrekking tot de afwikkeling van inkomsten en transacties tussen Foodticket en het Restaurant.
Indien van toepassing wordt het Restaurant op de hoogte gebracht van de relevante Voorwaarden van Derden, hetzij via Foodticket, hetzij via de betreffende derde aanbieder, in verband met de aankoop of onboarding van het Restaurant, al naar gelang het geval.
Foodticket heeft te allen tijde het recht om de kosten die in rekening worden gebracht voor Producten van Derden door te berekenen aan het Restaurant, voor zover deze kosten voortvloeien uit het gebruik van de Dienst door het Restaurant of andere diensten die bij Foodticket zijn aangeschaft.
Foodticket wijst elke aansprakelijkheid af voor directe en indirecte schade en gevolgschade die voortvloeit uit het gebruik van Producten van Derden. Door de Diensten te accepteren, vrijwaart het Restaurant Foodticket voor alle directe of indirecte schade of gevolgschade die voortvloeit uit het niet naleven van de Voorwaarden van Derden in verband met de installatie of het gebruik van Producten van Derden, inclusief indien het niet naleven van de Overeenkomst door het Restaurant ertoe leidt dat Foodticket aansprakelijk wordt gesteld jegens derden voor dergelijke schade of gevolgschade.
Het Restaurant bevestigt dat het de volledige eigendom of de nodige licentie heeft voor alle intellectuele eigendomsrechten die door het Restaurant worden gebruikt, met inbegrip van de naam, het logo en het menu van het Restaurant (de "IE-rechten van het Restaurant"). Het Restaurant verleent Foodticket hierbij een licentie om de IE-rechten van het Restaurant te gebruiken voor het uitvoeren van de in de Overeenkomst genoemde Dienst gedurende de gehele looptijd van de Overeenkomst.
Het Restaurant vrijwaart Foodticket voor elke vordering van derden met betrekking tot mogelijke inbreuken op intellectuele eigendomsrechten van derden die voortvloeien uit het gebruik door Foodticket van de IE-rechten van het Restaurant.
Foodticket heeft en behoudt het volledige eigendom van alle rechten, inclusief intellectuele eigendomsrechten, op de Dienst, op de innovaties en ontwikkelingen die via de Dienst zijn gerealiseerd en op de informatie die in de Dienst is opgenomen en/of wordt weergegeven, waaronder bijvoorbeeld informatie en gegevens van klanten en Eindgebruikers en verdere ontwikkelingen of aanpassingen van Foodticket van de intellectuele eigendomsrechten van het Restaurant. Dit omvat ook alle gegevens die direct of indirect worden gegenereerd door het gebruik van de Dienst door het Restaurant of de Eindgebruiker of in samenwerking met Foodticket (gezamenlijk "de IE-rechten van Foodticket").
Een partij is niet aansprakelijk voor vertragingen of niet-nakoming (anders dan het niet betalen van een verschuldigd bedrag) als gevolg van oorzaken buiten de redelijke controle van de partij, bijvoorbeeld storingen of uitval van telecommunicatienetwerken en -lijnen, voorschriften van overheidsinstanties, uitsluitingen, stakingen, storingen in de infrastructuur, natuurrampen, pandemieën, terroristische aanslagen, branden, overstromingen, stormen, vuurstormen, sabotage, vandalisme, schade veroorzaakt door computervirussen, hacking, oorlog, burgeroorlog, oproer, nucleaire rampen, enz. Gedurende de duur van een overmachtsituatie is de partij die door de overmachtsituatie wordt getroffen, vrijgesteld van nakoming van deze Overeenkomst.
Niettegenstaande andersluidende bepalingen in deze Overeenkomst, blijft het de exclusieve verantwoordelijkheid van het Restaurant om ervoor te zorgen dat het voldoet aan de geldende wet- en regelgeving met betrekking tot haar activiteiten en faciliteiten en de levering van haar diensten aan derden, zoals Eindgebruikers. Het Restaurant is verplicht alle nodige maatregelen te nemen om ervoor te zorgen dat het Restaurant voldoet aan de op dat moment geldende wet- en regelgeving.
Een partij heeft het recht om de Overeenkomst zonder opzegtermijn te beëindigen indien de andere partij toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van een wezenlijke verplichting uit hoofde van de Overeenkomst. De Overeenkomst kan echter pas worden beëindigd 10 dagen nadat de niet-tekortschietende partij de tekortschietende partij schriftelijk heeft aangemaand om de wezenlijke tekortkoming te herstellen, mits de tekortkoming niet binnen de gestelde termijn is hersteld.
Een partij die failliet is verklaard of een liquidatie- of saneringsprocedure start, wordt geacht toerekenbaar tekort te zijn geschoten in de nakoming van een wezenlijke verplichting uit hoofde van de Overeenkomst. In dat geval is de andere partij gerechtigd de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen zonder dat een schriftelijke aanmaning tot herstel van de wezenlijks schending nodig is.
Foodticket behoudt zich het recht voor om de Overeenkomst, met inbegrip van alle bijlagen bij de Overeenkomst, te allen tijde te wijzigen. Dit kan ook gepaard gaan met een wijziging van de huidige prijzen en vergoedingen. Het Restaurant wordt ten minste 30 dagen voordat de wijziging van kracht wordt, per e-mail en via de website van Foodticket (www.Foodticket.com) op de hoogte gesteld van wijzigingen en aanpassingen.
Als het Restaurant de wijziging of aanpassing waarvan Foodticket het op de hoogte heeft gesteld, niet kan of wil accepteren, is de enige remedie voor het Restaurant om deze Overeenkomst te beëindigen met een opzegtermijn van één maand.
Handleidingen, gidsen, technische informatie, knowhow, methoden en aanverwante informatie over Foodticket die door Foodticket is ontwikkeld en eigendom is van Foodticket, en andere vertrouwelijke informatie die het Restaurant tijdens de samenwerking ontvangt, mag niet door het Restaurant of zijn werknemers worden bekendgemaakt of gebruikt voor andere doeleinden dan die welke in de Overeenkomst zijn gespecificeerd.
Deze contractuele verplichting blijft van kracht gedurende een periode van twee jaar na beëindiging van de Overeenkomst, ongeacht de reden van beëindiging.
Verwerkingsverantwoordelijke
De partijen komen overeen dat zij als onafhankelijke verwerkingsverantwoordelijken zullen optreden met betrekking tot hun respectieve verwerking van persoonsgegevens van Eindgebruikers voor hun eigen doeleinden. Aangezien elke partij als verwerkingsverantwoordelijke optreedt met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens van Eindgebruikers, moet elke partij zich houden aan de op dat moment geldende wetgeving inzake gegevensbescherming, in het bijzonder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Foodticket is de verwerkingsverantwoordelijke met betrekking tot de persoonsgegevens die door de Eindgebruikers aan Foodticket worden verstrekt wanneer zij een gebruikersprofiel aanmaken en/of aanvullende persoonsgegevens die aan Foodticket worden verstrekt wanneer de Eindgebruikers bestellingen plaatsen via de Dienst. Voor zover de website van het Restaurant niet door Foodticket wordt geleverd of ontworpen als onderdeel van de diensten onder de Overeenkomst, is het Restaurant ervoor verantwoordelijk dat het privacybeleid en de gebruiksvoorwaarden van Foodticket via de Dienst aan de Eindgebruikers worden gepresenteerd.
In verband met het gebruik van de Dienst door het Restaurant maakt Foodticket de namen, contactgegevens en bestelgegevens van de Eindgebruikers bekend aan het Restaurant, en het Restaurant mag deze persoonsgegevens alleen voor de volgende doeleinden gebruiken:
Verwerker
Wanneer Foodticket persoonsgegevens van Eindgebruikers aan het Restaurant heeft verstrekt, zal Foodticket namens het Restaurant en in naam van het Restaurant servicemededelingen versturen met betrekking tot de levering van de bestelling en algemene marketing. Bij communicatie met de Eindgebruikers in naam van het Restaurant moet Foodticket namens het Restaurant persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met de tussen de partijen gesloten gegevensverwerkingsovereenkomst (zie Bijlage 1). De partijen komen overeen dat Foodticket uitsluitend als verwerker optreedt wanneer Foodticket specifiek namens het Restaurant communiceert.
Foodticket kan ook optreden als verwerker voor zover Foodticket de website en/of applicatie van het Restaurant host en persoonsgegevens waarvoor het Restaurant de verwerkingsverantwoordelijke is, worden verwerkt op of bij het gebruik van de website/applicatie.
Verrekening: Foodticket heeft te allen tijde het recht om bedragen die het Restaurant verschuldigd is, te verrekenen met de betaling die aan het Restaurant verschuldigd is op grond van de Overeenkomst of op grond van enige andere overeenkomst tussen Foodticket en een ander restaurant met dezelfde eigenaar als het Restaurant, ongeacht of deze bedragen betrekking hebben op de Dienst of andere diensten die door het Restaurant of een ander restaurant met dezelfde eigenaar van Foodticket zijn afgenomen.
Overdracht: Foodticket heeft het recht om haar rechten en verplichtingen zonder voorafgaande toestemming van het Restaurant geheel of gedeeltelijk aan derden over te dragen.
Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank: Op deze Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met de Overeenkomst, met inbegrip van het bestaan, de interpretatie of de uitvoering ervan, zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in Nederland.